Методи ЛОД

Методи людиноорієнтованого дизайну в освіті – це набір практичних інструментів для розробки й організації навчального заняття, створення та впровадження проєкту чи продукту, розробки стратегії розвитку закладу формальної чи неформальної освіти.

Їх використання сприятиме активній залученості та вмотивованості молоді, дасть змогу почути і врахувати думки всіх зацікавлених сторін, зробить процес навчання інтерактивним, учне- і студентоцентрованим.

img 01

Методи ЛОД допоможуть розвивати різні компетентоності у молоді, сприятимуть формуванню дизайн-мислення та розумінню потреб інших людей.

На цій платформі представлений їх детальний опис та варіанти використання в освіті.

Основні методи адаптовані з довідника ЛОД та сайту http://www.designkit.org.
Також на платформі представлені інші методи та інструменти для збагачення дизайн-процесу.

img 02

При використанні методів звертайте увагу на маркування

Корисні маркування

Етапи ЛОД

Кольором виділено етап, до якого відноситься певний метод. Для створення цілісного навчального заняття чи курсу, організації проєктної роботи, пошуку рішень щодо розробки інноваційних послуг чи продуктів важливо дотримуватися черговості етапів, визначених у ЛОД

  • Методи етапу

    Натхнення і дослідження

    Методи етапу

    Натхнення і дослідження

    Методи цього етапу дають змогу краще зрозуміти людей, їхні потреби, бажання, зібрати необхідну інформацію і розібратися в проблемі, яку потрібно вирішити

  • Методи етапу

    Генерування і розробка ідеї

    Методи етапу

    Генерування і розробка ідеї

    Методи цього етапу дають змогу проаналізувати інформацію, згенерувати безліч ідей, визначити можливості, випробувати рішення на практиці та за потреби внести необхідні зміни

  • Методи етапу

    Впровадження

    Методи етапу

    Впровадження

    Методи цього етапу дають змогу максимально ефективно впровадити розроблену ідею і донести її до користувачів

Для ефективного поєднання методів із різних етапів в описі кожного методу названі інші методи, які можуть йому передувати (методи для входу) та продовжувати його (методи для виходу).

man
Метод для входу

Широкий діапазон методів дає змогу по-різному їх комбінувати. При цьому для вирішення конкретного завдання можна використати окремий метод.

blocks
Метод для виходу
Процеси розширення та звуження

Усі методи ЛОД пов’язані з процесами розширення і звуження креативного простору, які позначені маркуванням, наведеним нижче.

Приклад. Ви ставите учасникам проблемне питання і просите дати якомога більше варіантів відповіді, не аналізуючи їх ґрунтовно, а забезпечуючи максимальну кількість варіантів за короткий час. Отже, методом «Мозковий штурм» ви розширили розуміння цього питання. Далі ви просите проаналізувати відповіді і виокремити найбільш доцільні з допомогою методу «Ранжування». Таким чином ви звузили розуміння питання до найбільш прийнятного.

ext
Розширення
const
звуження

«Розширення» означає отримання інформації з нуля або завдяки збільшенню кількості інформаційних фрагментів.

«Звуження» протилежне розширенню: воно видобуває найбільш значущу або пріоритетну частину інформації із загального обсягу даних.

При роботі з методами ЛОД важливо проходити повний цикл: починати методом розширення простору і обов’язково завершувати методом звуження. Це дає змогу учасникам відчути частину процесу завершеною.

Процеси звуження і розширення можуть повторюватися багато разів для перевірки ідей і уточнення деталей аж до формулювання остаточного рішення.Приклад цього процесу на рис. 1.

graph

Якщо ви використовуєте на занятті окремі методи з якогось блоку, важливо починати методом для розширення простору і обов’язково завершувати методом на звуження. Це дозволить вашим учням/студентам відчути частину процесу завершеною.

Етапи заняття

Щоб полегшити адаптацію методів для проведення навчальних занять, додане маркування етапів заняття. Деякі методи можна використовувати на декількох етапах.

pl1
Початок
pl2
Основна частина
pl3
завершення
pl4
Самостiйна
робота

Змістові блоки опису методів і авторство

Кожен з методів на платформі містить наступну інформацію:

  • target

    Цілі методу

  • numbers

    Кроки проведення

  • tab

    компетентності

  • clock

    Час проведення

  • pencils

    Необхідні ресурси

  • books

    Приклади використання
    методу в освіті

  • planet

    Можливості
    проведення онлайн

Методи та інструменти на платформі використовуються в багатьох підходах, не раз мінялися, адаптувалися і доповнювалися, тож установити їхнє авторство здебільшого складно. Тому на цій платформі імена авторів окремих методів не наведені. Авторство використання методів у підході ЛОД належить IDEO.

Певні методи вам можуть бути знайомі, але пам’ятайте, що в людиноорієнтованому дизайні вони передусім орієнтовані на людей і на забезпечення їхніх потреб.
Деякі з них на перший погляд можуть видатися поверховими. Довіртеся простору, поставтеся до процесу серйозно, спонукайте креатив в учасниківв – і ви відчуєте їхню потужність.

Для швидкого пошуку методу відповідно до ваших цілей

Скористайтеся меню пошуку

1

Усі методи

Перелік усіх методів, представлених на платформі

Детальнiше
2

Пошук за питаннями

Методи згруповані за ключовими запитами під час їх використання

Детальнiше
3

Пошук за етапами

Перелік усіх методів певного етапу

Детальнiше
Перейти до вмісту